Analysis on the implementation of the unique model of Services Cards in Catalonia

Authors

  • María del Mar Caraza Cristín Universidad de Sevilla (España)

DOI:

https://doi.org/10.24965/reala.v0i9.10443

Keywords:

Services Cards, quality commitments, standard, good governance, responsibility

Abstract

In Catalonia, services cards have an unique regulation, so far singular. The law on transparency, access to public information and corporate governance of this community has given them statutory and binding legal effects. They have gone from soft to hard law. And this fact has important consequences in the field of administration’s patrimonial responsibility. Two years after the entry into force of this law, it is time to analyze what has been the actual implementation of this new regulation and draw conclusions.

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Author Biography

María del Mar Caraza Cristín, Universidad de Sevilla (España)

Titulada Superior de la Junta de Andalucía y profesora asociada doctora del Departamento de Derecho Administrativo de la Universidad de Sevilla. Es autora de diversos artículos sobre: el acto administrativo; los procedimientos de revisión de oficio; la responsabilidad patrimonial administrativa; las fundaciones; y la vivienda protegida en Andalucía (relativos a los derechos de tanteo y retracto, el régimen de la descalificación, los planes municipales de vivienda y suelo, los registros públicos municipales de demandantes de vivienda protegida y a su función social). Asimismo, tiene publicadas las siguientes monografías: La Cámara de Cuentas de Andalucía y el Procedimiento Administrativo Común, Civitas (2002), y La responsabilidad patrimonial de la Administración y su relación con los estándares de calidad de los servicios públicos, INAP (2016).

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Published

16-04-2018

How to Cite

Caraza Cristín, M. del M. (2018). Analysis on the implementation of the unique model of Services Cards in Catalonia. Revista De Estudios De La Administración Local Y Autonómica, (9), 41–59. https://doi.org/10.24965/reala.v0i9.10443