Changes and trends in training and learning in public administrations in the 21st century

Authors

  • Isabel María Belmonte Martínez Parque Móvil Regional de la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia (España – Spain)

DOI:

https://doi.org/10.24965/da.11478

Keywords:

public administrations, learning, knowledge management, learning strategies and culture

Abstract

Objectives: The main objective of this article is to analyse the key role played by learning in overcoming the urgent challenges posed by the current public context. It also highlights the need to adopt a double perspective (traditional training versus learning experiences) when designing training policies and the necessary strategic approach in their design and implementation. Methodology: The methodology used is experiential, supported by surveys carried out at national and international level, which try to demonstrate the challenges and main weaknesses of training and learning in the current context, as well as the priority aspects and the impact of technology in these areas. Results: The importance of knowledge at an organisational level and the need for its strategic management as a key element to manage change is one of the greatest challenges facing public administrations. Conclusions: Learning is the strategic lever that allows adaptation, becoming an imperative for 21st century organisations. The coexistence between traditional training and new learning experiences is essential in the current context, complementing and enriching each other. Knowledge management and the existence of a learning culture are important challenges to be achieved, with leadership and the role of leaders being key in achieving them.

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Author Biography

Isabel María Belmonte Martínez, Parque Móvil Regional de la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia (España – Spain)

Licenciada en Derecho por la Universidad de Murcia, diplomada en Fiscalidad Local y experta universi­taria en Gestión Municipal y Administración Electrónica, ambas por UNED. Titulación oficial en Gestor de EFQM. Máster en Enseñanzas Aplicadas para la Gestión de las Administraciones Públicas por ENAE y máster de Dirección de Recursos Humanos por el INAP. Community manager de la Comunidad de Formación de INAP Social. Ponente y panelista habitual en Congresos EDO, CNIS, Novagob, Foro Talento Público, Cumbre Europea de Interoperabilidad, entre otros. Miembro de la Asociación de Mujeres en el Sector Público y de la Asociación de Dirección Pública Profesional. Premio Nacional a Innovadora Pública del Año en el XI Congreso CNIS 2021 y candidata en 2022 al Premio Novagob Excelencia a la Mujer Destacada del Sector Público.

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Published

14-01-2025

How to Cite

Belmonte Martínez, I. M. (2025). Changes and trends in training and learning in public administrations in the 21st century. Documentación Administrativa, (13), 46–70. https://doi.org/10.24965/da.11478