Deontología de la evaluación: el modelo de los códigos éticos anglosajones

Authors

  • María Busteló Ruesta

DOI:

https://doi.org/10.24965/gapp.vi11-12.150

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

María Busteló Ruesta

Profesora de Ciencia Política y dela Administración de la Universidad Complutense de Madrid y Directora en elladel Magister en Evaluación de Programas y Políticas Públicas. Dirige el equipoespañol del proyecto europeo de investigación QUING 2006-2011 (Quality in Gender+Equality Policies inEurope). Es miembro del Consejo Rector de la Agencia Estatal de Evaluaciónde las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios y, también, Vicepresidentay Secretaria General de la EuropeanEvaluation Society. Autora de diversas publicaciones sobre teoría ymetodología de la evaluación, así como sobre políticas públicas de género.Entre ellas destacan La evaluación de laspolíticas de género en España (Madrid: La Catarata, 2004) y, realizadaconjuntamente con E. Lombardo, Políticasde igualdad en España y en Europa (Madrid: Cátedra, 2007).

References

ALTSCHULD, J. W. y ENGLE, M. (eds.) (1994), The Preparation of Professional Evaluators: Issues, Perspectives and Programs. New Directions for Program Evaluation, n.º 62, San Francisco: Jossey-Bass.

CHELIMSKY, E. (1995), “Comments on the Guiding Principles”, en W. R. SHADISH et al. (eds.), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass, pp. 35-54.

HENDRICKS, M. y CONNER, R. F. (1995), “International Perspectives on the Guiding Principles”. En W. R. SHADISH et al. (eds.), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass, pp. 77-90.

HOUSE, E. R. (1995), “Principles Evaluation: A Critique of the AEA Guiding Principles”. En W. R. SHADISH et al. (eds.), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass, pp. 27-34. DOI: https://doi.org/10.1002/ev.1706.

JOINT COMMITTEE ON STANDARDS FOR EDUCATIONAL EVALUATION (1988), Normas de evaluación para programas, proyectos y material educativo. México: Trillas.

JOINT COMMITTEE ON STANDARDS FOR EDUCATIONAL EVALUATION (1994), The Program Evaluation Standards. 2nd Edition. Thousand Oaks: Sage.

KNOTT, T. D. (1998) “A Wiz of a Way to Remember the Five Guiding Principles for Evaluators”. American Journal of Evaluation, vol. 19, n.º 1, pp 135-139.

ROSSI, P. H. (1995), “Doing It Good and Getting it Right”. En W. R. SHADISH et al. (eds.), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass, pp. 55-60. DOI: https://doi.org/10.1002/ev.1706.

SANDERS, J. R. (1995), “Standards and Principles”. En W. R. SHADISH et al. (eds.), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass, pp. 47-52. DOI: https://doi.org/10.1002/ev.1706.

SHADISH, W. R. et al. (eds.) (1995), Guiding Principles for Evaluators. New Directions for Program Evaluation, n.º 66, San Francisco: Jossey-Bass. DOI: https://doi.org/10.1002/ev.1706.

Published

31-08-1998

How to Cite

Busteló Ruesta, M. (1998). Deontología de la evaluación: el modelo de los códigos éticos anglosajones. Gestión Y Análisis De Políticas Públicas, (11-12), 141–156. https://doi.org/10.24965/gapp.vi11-12.150