Quality and new technologies as axis of the process of modernization in the Public Administration: Integrated approach of the Galician School of Public Administration

Authors

  • Moneyba González Medina
  • Rocío Fentanes Fortes
  • Belén Murillo Gorozarri
  • Carmen Voces López

DOI:

https://doi.org/10.24965/gapp.v0i7.9881

Keywords:

E-administration, quality, EFQM, outcomes evaluation, strategic planning, public management, interoperability

Abstract

Over the last decade a new political and regulatory framework has taken shape emphasizing the introduction of quality systems and intensive usage of ICT in the public management sector. These two concepts are key in the process of modernizing public administration within the context of governance. In response to an open society and it´s complex needs, the Galician School of Public Administration has launched a new strategy to modernize management in the public sector. This strategy focuses on the alignment of new technologies and quality procedures that become the axis on which change management models are developed. It will be described how the combination of these two key concepts can be found in every single project launched by the EGAP. While focusing on continual improvement, these concepts not only aim at satisfying users’ expectations and supplying services of the highest quality, but also have a grander scope of moving towards a more accountable, open and efficient Public Administration.

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Author Biographies

Moneyba González Medina

Doctora Europea en Ciencias Políticas y de la Administración por la Universidad Santiago de Compostela. Es miembro de la Unidad de Investigación, Evaluación y Calidad de la Escola Galega de Administración Pública. Su trabajo investigador aborda el análisis comparado de la gestión y las políticas y públicas. Ha publicado artículos en la Revista Española de Ciencia Políticay en Tensions between Local governance and Local Democracy.

Rocío Fentanes Fortes

Licenciada en Ciencias Políticas y de la Administración por la Universidad de Santiago de Compostela. Forma parte de la Unidad de Investigación, Evaluación y Calidad de la Escola Galega de Administración Pública. Sus investigaciones se centran en participación ciudadana, administración local y gestión pública.

Belén Murillo Gorozarri

Licenciada en Sociología por la Universidad Complutense de Madrid. Funcionaria interina en la Unidad de Participación Ciudadana del Ayuntamiento de San Sebastián de los Reyes (Madrid). Sus investigaciones se desarrollan en el ámbito de la satisfacción de los ciudadanos con los servicios públicos y la aplicación de modelos de calidad en las administraciones públicas. Ha participado en la Guía de Evaluación: Modelo EVAM. Modelo de Evaluación, Aprendizaje y Mejora (Madrid: AEVAL, 2009) y ha publicado en la revista Administración y Ciudadanía.

Carmen Voces López

Doctora en Psicología por la Universidad de Santiago de Compostela. Es profesora tutora de Estadística en la Universidad Nacional de Educación a Distancia e investigadora de la Escola Galega de Administración Pública. Sus líneas de investigación se centran en lealtad de los consumidores, políticas de igualdad y participación política. Ha publicado en las revistas Methodology: European Journal of Research Methods for the Behavioral and Social Sciences e International Sociology.

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Published

01-01-2012

How to Cite

González Medina, M., Fentanes Fortes, R., Murillo Gorozarri, B., & Voces López, C. (2012). Quality and new technologies as axis of the process of modernization in the Public Administration: Integrated approach of the Galician School of Public Administration. Gestión Y Análisis De Políticas Públicas, (7), 93–123. https://doi.org/10.24965/gapp.v0i7.9881